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grignas

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  1. pero non tornano gli altri kanji... continuo la ricerca non si sa mai !!
  2. Manuel, dove posso trovare altra documentazione su questo spadaio, esiste un registro delle firme dei vincitori del Shinsaku Nihonto Denrakai?? se fosse lui è uno importante?
  3. BUONGIORNO in questi giorni ho cercato il forgiatore un po ovunque ed ho trovato: mei Tenryūshi Hidetoshi kore o saku dove si nota che non c'è ossidazione ne ruggine quindi (se ho studiato bene) si tratta di una nakago del periodo showa. continuando la ricerca ho trovato questa mei dove i kanji SHI - HIDE -TSUGU corrispondono come forma e come colpi, il nakago ha patina molto simile e forma corrispondente, ma trattasi di forgiatore del periodo shin shinto che ne dite?
  4. Ciao Betadine Grazie per il link, domani lo guardo e lo traduco, Sul nakago ci sono segni di ruggine e delle yasurime non proprio perfette, non sembrano punti di saldatura passati poi con la lima. Comunque domani controllo bene con la lente.... però sarebbe da matti saldare ad una lama il nakago firmato da un forgiatore del periodo showa
  5. Bhe dai non sono andato tanto lontano... :omg:con i Kanji... Potrebbe essere una lama fatta negli anni dopo la guarra per turisti...
  6. Ciao a tutti Oggi mi sono fracassato la testa per tradurre questa firma 5 kanji ma evidentemente non è cosa che fa per me! 😰😨😰😨 Comunque questo è quello che ho trovato, per ogni kanji ho le varie possibilità a seconda del numero di linee che ho contato.....😳 N 1. AMA - TEN - SUKE. 4 linee N 2. TAKI - YOSHI. 19 - 17 linee N 3. YO - SHI. 3/4 linee N 4. KAMI - HIDE - SHU. 6/7 linee N 5. Non ho trovato corrispondenze 😥 Fate di me ciò che volete,,, nel mentre mi dite se ho fatto qualche cosa di giusto?
  7. Mah!! Dal punto di vista dei CV nulla da dire, studi pubblicazioni riconoscimenti collaborazioni ecc ecc Credo che per quanto riguarda la metallurgia siano più che preparati..... ma per le lacchè e materiali accessori non ho letto nulla!! Utilizzeranno un bravo carrozziere di Mestre ☠️☠️
  8. Massimo sarebbe già un successo riuscire a presenziare il 13 ottobre!!
  9. grazie Massimo ora ho meglio compreso cosa manca nella politura. mi accodo poi ai commenti degli altri, sarebbe bello poter studiare ed imparare come pulire una lama.... peccato ci siano 400 km di distanza e mille impegni.... se no un pensierino....
  10. Grazie Francesco Adesso Ho capito cosa intendevi. In effetti ci sono delle leggere ombre Appena ho di nuovo disponibile la macchina fotografica provo a fare delle foto senza riflessi Per quanto riguarda la hada ho difficoltà xchè è molto compatta si fa fatica anche con la lente di ingrandimento ( mi sa che sono un po cecato) Lo Hamon sembra un Chu Sughua con dei Nie
  11. Ciao Francesco Ciao Tutti mi piacerebbe capire cosa vuoi dire con "tirato via" e magari con una spiegazione tecnica cosa non va nel Fukura...... puoi usare la o le foto e inserire linee disegni o i commenti cosi tutti capiamo... d'altra parte come dice Walter non tutti noi abbiamo la fortuna di vedere lame polite da maestri ed in quantità. Ha Massimo il tuo commento è indispensabile.
  12. Questo è lo Yoroidoshi polito .... bellissimo (ai miei occhi)
  13. scusa Francesco ho associato te alla frase scritta da Getsu!!! Sorry!!
  14. Ciao a tutti io ho trovato questa descrizione su Ebay....... ed a molti € in meno!!! peccato che la lama non sia in Italia come dice Francesco, il venditore è in Repubblica Ceca.... Japanese Samurai sword Katana HORIKAWA KUNITAKE with koshirae. Era : early EDO Beautiful and healthy blade with attractive hamon ( typical for Kunihiro school ) Blade length (nagasa ) : 70.0 cm Width: 30.0 mm Motoshige : 6.4 mm Sakikasane : 4.8 mm Blade weight : 640 g Sori: 1.6 cm Koshirae length: 100cm. HORIKAWA KUNITAKE 堀川国武 Kunitake (国武) was a student of the famous Shinto sword maker, Horikawa Kunihiro (堀川国廣). Kunitake (国武) lived around the first half of the 17th century and he is said to be the youngest son of Sanjô Yoshinori (三條吉則. He is also known to have been the father of Izumo no Daijô Yoshitake. His works are few. As stated, Kunitake (国武) was one of the many well-known students of Horikawa Kunihiro (堀川国廣). Kunitake (国武) is also known to have had a very close relationship with another of Kunihiro’s (国廣) students Dewa Daijo Kunimichi (出羽大掾国路). This fact is noted in Tanobe Sensei’s sayagaki. Because the works of Kunitake (国武) are so rare, little more is known about him. To get a better feeling for this smith, it would be best to study his teacher, Kunihiro (国廣). Kunihiro (国廣) is considered by many to be the foremost master of all Shinto sword makers in terms of both his skill and the large number of excellent students who trained under him. In addition, he was one of the most prolific of smiths having produced swords from Tensho 4 (1576) up until the year before he died in Keicho 19 (1614) at the age of 84. Kunihiro (国廣) demonstrates two different kinds of workmanship. The first is called his “Tensho-uchi” or “Koyu–uchi” which indicates the style of blades made during his Tensho days of wandering. The second is called “Keicho-uchi” or “Horikawa-uchi” which indicates the blades he made after settling down in the Horikawa section of Kyoto. The “Tensho-uchi” swords show definite traits of Sue-Soshu and Sue- Seki influences. The “Keicho-uchi” or “Horikawa-uchi” swords show strong orthodox Soshu traits of such smiths as Masamune, Sadamune, and Shizu Kaneuji. The list of other important smiths who learned from Kunihiro (国廣) is long and impressive. Some of them were, Osumi-no-jo Masahiro (大隅掾正弘), Izumi-no-kami Kunisada (和泉守国貞), Dewa-daijo Kunimichi (出羽大掾国路), Echigo-no-kami Kunitomo (越後守国儔), Yamashiro-no-kami Kunikiyo (山城守国期よ清), and others. Below are the general traits of the Horikawa School: SUGATA: Tachi and katana are usually shinogi zukuri. Additionally, in wakizashi and tanto, hira–zukuri is most common. Iori mune is most frequent. JITETSU: The jigane is of itame hada mixed with mokume hada. There is also often a trace of masame hada in the shinogi–ji. The jitetsu is almost always fairly hadadachi–gokoro showing the grain structure in a rather somewhat loose and coarse impression (zankuri–hada). This is an important kantei point for Kunihiro. However, there are some examples showing a compact texture sprinkled with fine nie forming a great amount of chikei. HAMON: During the age of the so-called “Horikawa–uchi” period, Kunihiro went through a significant change in his workmanship style. Namely he developed his basic hamon of notare containing gunome consisting of deep nioi admirably sprinkled with ko-nie and embellished with sunagashi and ashi. In some blades there are mura–nie along the hamon. One of the characteristics common to all of his works is the inconsistent width of the hamon that suddenly starts widening and increasing in exuberance in the area above the monouchi. Another important point is the wide tempering executed at the yakidashi where the hamon starts. BÔSHI: Concerning swords made at this time, their bôshi are midare–komi with an almost pointed tip embellished with hakkake or rather turbulent, almost deformed midare-komi. Also the kaeri is usually midare and there are some that are extremely yakisage (return going down the mune), becoming almost like mune–yaki. NAKAGO: The most outstanding characteristic of the nakago is its length being longer than most others in general. As for the shape of the nakago, the ha side is thinned down in a shape somewhat like a boat, ending is a kurijiri shape after tapering at the tip. The yasurimei will be ôsujikai. MEI: HEIANJÔ JÛ FUJIWARA KUNITAKE 平安城住藤原国武 KUNITAKE 国武 FUJIWARA KUNITAKE 藤原国武
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